Case Atelier Souffriau

Kwaliteitsslagerij met een passie voor ambacht en authentieke smaken.

Sparkel fungeert voor Atelier Souffriau als een totaalpartner op het vlak van marketing. We werken al vele jaren als een tandem samen met het interne marketingteam. Via SEO, SEA, events, nieuwsbrieven, grafisch werk en employer branding zetten we het bedrijf heel duidelijk op de kaart.

Atelier Souffriau behoort sinds 2019 tot de Willy Naessens Group. Het is via deze weg dat het bedrijf met Sparkel Communication in contact kwam. Het bedrijf streeft ernaar de authentieke ambacht en smaak van vroeger opnieuw tot leven te brengen in hun beenhouwerijen met traiteurdiensten binnen verschillende Delhaize-filialen. Wat deze onderneming definieert is zijn uitmuntende kwaliteit en service. Met een oprechte passie helpen ze klanten en betrekken ze hen via een totaalbeleving waarin kennisdeling en smaak centraal staan.

Huisstijl

Atelier Souffriau heeft een ijzersterke uitstraling. Dat is al jarenlang zo en dat willen we graag zo houden. De creatie van hun huisstijl is niet van onze hand, maar we trekken hem uiteraard door in alles wat we voor hen doen, zowel voor digitale media als voor print.

Visuals en printmedia

Alle visuals voor Atelier Souffriau zijn van onze hand: van folders, spaarkaarten en brochures tot toonbankstrips, vlaggen, eindejaarsfolders en etiketten. We dachten ook na over hun themadecoratie in lijn met hun huisstijl. Zo passen ook de displays op de toonbanken en themakubussen perfect in het geheel zonder aan sfeer en efficiëntie in te boeten. Ten slotte ontwikkelden we dynamische visuals voor de digitale schermen in de toonbanken waarop acties, promoties en nieuwsupdates aan de klanten voorgesteld worden.

Contentcreatie

We brengen niet gewoon beelden, maar vertellen het verhaal van Atelier Souffriau. In alles wat we voor hen doen bewaken we hun merkidentiteit. Die brengen we naar buiten via passende visuals, storytelling, nieuwsbrieven, socialmediaposts, content op hun website. Bij een mooi verhaal horen uiteraard passende foto’s en video’s. Daarom organiseerden we verschillende fotoshoots en opnamedagen waarmee we de ambachtelijke bereidingen, de heerlijke gerechten en de gemotiveerde medewerkers van Atelier Souffriau krachtig in beeld brachten.

Engagement

We organiseerden een event voor alle stakeholders van Atelier Souffriau om het nieuwe barbecue-assortiment in de kijker te zetten. We schreven de presentaties uit, maakten bijpassende filmpjes en visuals, haalden ambassadeur Peter Van Asbroeck aan boord, organiseerden een tombola, schreven een marketingplan uit voor de uitbaters van de vestigingen, zetten een grootschalige barbecue-actie op poten, voorzagen een mooie inkleding, livemuziek en lekkere catering. Kortom: de afwezigen hadden ongelijk.

Socialmedia-advertenties

In de strijd om talent is effectieve digital marketing cruciaal. Kwalitatieve beenhouwers zijn schaars in onze maatschappij en om in contact te komen met de juiste profielen zetten we verschillende betaalde socialmediacampagnes en online advertenties op. In de huidige maatschappij is dat een pak efficiënter en goedkoper dan traditionele interimkantoren.

Intranet

Externe communicatie is heel belangrijk, maar interne communicatie is minstens even relevant. Om makkelijker te communiceren met de eigen medewerkers, die regionaal verspreid werken over verschillende filialen en heel uiteenlopende werkschema’s hebben, zetten we een intranet op. Uiteraard hielpen we Atelier Souffriau bij het lanceren van dit platform en maakten we de medewerkers warm met een leuke activatie. Een geslaagde actie want na amper 1 week tijd gebruikte al 80 % van de medewerkers het intranet. Een efficiënt communicatiemiddel en ideaal om de onderlinge band tussen het personeel te versterken.