Socialemediastrategie
n eerste instantie gingen we in overleg met Clarysse over hun wensen en noden. Zo kwamen we tot een plan van aanpak voor de socials, bepaalden op welke kanalen we actief zouden zijn, in welke talen er geschreven moest worden en hoe we het vlotst content konden verzamelen en verwerken.en.

Social media: Meta organic
Om een jongere doelgroep aan te spreken, ontwikkelden we voor elke Clarysse-winkel een eigen Meta-profiel. Daarop verschijnen zowel algemene berichten die voor alle filialen van toepassing zijn, alsook specifieke posts per winkel. Denk aan bijzondere promoties, lekkere recepten, nieuwe producten of een nieuwsupdate over een specifiek filiaal. In aanloop naar evenementen zoals de Bommels in Ronse of de Fietel in Oudenaarde creëren we relevante content die de klanten aanspreekt.

Branding
Uiteraard kan je geen socials managen zonder een mooie visual. We ontwierpen diverse visuals in de huisstijl van Clarysse. Speels, dynamisch maar wel consistent en herkenbaar.

Contentplanning
Het efficiënt beheren van 7 verschillende socialemediakanalen kan niet zonder een strakke planning en een handige beheertool. Voor de content staan we in nauw overleg met de klant, de uitvoering van de posts vertrouwen ze integraal aan onze experts toe.

Conversationmanagement
Hoe reageert het publiek? Worden er vragen gesteld? Wil de doelgroep meer weten? Door het opvolgen van reacties, opmerkingen en chats houden we bij welke posts aanslaan en welke minder. We spelen de vragen uiteraard door naar Clarysse zodat de volgers tevreden blijven.

Meertaligheid
Met een winkel in Wallonië en een filiaal in het tweetalige Ronse posten we uiteraard ook in het Frans. Native speakers vertalen onze posts correct en wervelend, inclusief taalmopjes en zonder in te boeten op een toffe vibe.
