Case Clarysse

Gewaardeerde drankenhandel voor bedrijven, horeca, scholen en particulieren.

Met 7 winkels in de ruime regio van de Vlaamse Ardennen was het voor drankenhandelaar Clarysse een uitdaging om alle socialemediakanalen te stroomlijnen en te beheren. Want hoe vertaal je de rode draad van Clarysse als merk in spraakmakende posts over de verschillende winkels heen, gericht op de unieke klanten in elke streek? Voor die verbeterde online zichtbaarheid richtte Clarysse zich tot Sparkel Communication.

De geschiedenis van Clarysse gaat terug tot ongeveer 1650, toen de brouwerij werd opgericht. Wat begon met het geprezen Felix-bier, leidde in 1987 tot de eerste bierhal in Oudenaarde. Ondertussen is Clarysse een gevestigde waarde in Oudenaarde en omstreken en heeft het merk 7 Prik&Tik-winkels onder zijn naam.

Socialemediastrategie

n eerste instantie gingen we in overleg met Clarysse over hun wensen en noden. Zo kwamen we tot een plan van aanpak voor de socials, bepaalden op welke kanalen we actief zouden zijn, in welke talen er geschreven moest worden en hoe we het vlotst content konden verzamelen en verwerken.en.

Social media: Meta organic

Om een jongere doelgroep aan te spreken, ontwikkelden we voor elke Clarysse-winkel een eigen Meta-profiel. Daarop verschijnen zowel algemene berichten die voor alle filialen van toepassing zijn, alsook specifieke posts per winkel. Denk aan bijzondere promoties, lekkere recepten, nieuwe producten of een nieuwsupdate over een specifiek filiaal. In aanloop naar evenementen zoals de Bommels in Ronse of de Fietel in Oudenaarde creëren we relevante content die de klanten aanspreekt.

Branding

Uiteraard kan je geen socials managen zonder een mooie visual. We ontwierpen diverse visuals in de huisstijl van Clarysse. Speels, dynamisch maar wel consistent en herkenbaar.

Contentplanning

Het efficiënt beheren van 7 verschillende socialemediakanalen kan niet zonder een strakke planning en een handige beheertool. Voor de content staan we in nauw overleg met de klant, de uitvoering van de posts vertrouwen ze integraal aan onze experts toe.

Conversationmanagement

Hoe reageert het publiek? Worden er vragen gesteld? Wil de doelgroep meer weten? Door het opvolgen van reacties, opmerkingen en chats houden we bij welke posts aanslaan en welke minder. We spelen de vragen uiteraard door naar Clarysse zodat de volgers tevreden blijven.

Meertaligheid

Met een winkel in Wallonië en een filiaal in het tweetalige Ronse posten we uiteraard ook in het Frans. Native speakers vertalen onze posts correct en wervelend, inclusief taalmopjes en zonder in te boeten op een toffe vibe.