Huisstijl
Sparkel is van meet af aan betrokken bij het verhaal van Tiny Fox. We hielpen mee de naam bedenken en creëerden zijn unieke huisstijl, inclusief merkkleuren en logo. We maakten ook een brandbook zodat alle communicatie en promotie voor deze vakantiewoning voortaan een gestroomlijnd karakter krijgt.

Graphic design
Een sterk merk maakt een product, bedrijf of dienst makkelijk herkenbaar en onderscheidt het van de concurrenten. Het helpt mensen om een positieve associatie te hebben met een bepaald merk en laat je top-of-mind blijven. Voor Tiny Fox zetten we de huisstijl om in heel concrete zaken: sleutelhangers, visitekaartjes, een verwelkomingsgids en zelfs het logo in 3D als eyecatcher in het huisje. We werkten de gids bovendien interactief en digitaal uit zodat gasten enkel een QR-code in het huisje moeten scannen om toegang te krijgen tot alle informatie. Handig, efficiënt en visueel sterk.

Webdesign
Online zichtbaarheid in een digitaal tijdperk is een must. Voor veel potentiële klanten is een website de eerste kennismaking met een bedrijf. Een goede website geeft een positieve eerste indruk en wekt vertrouwen. Het ontwerp, de navigatie en de uitstraling van de website spelen een belangrijke rol bij de perceptie van bezoekers over de professionaliteit en de geloofwaardigheid van een bedrijf. Sparkel werkte voor Tiny Fox daarom een makkelijk te vinden website uit die het oog streelt en waarin gasten vlot hun verblijf kunnen boeken.

Copywriting
Een goede website maakt het makkelijk voor bezoekers om de gewenste informatie te vinden. Dit vergroot de zelfstandigheid van je klanten en vergemakkelijkt de communicatie. Omdat Tiny Fox ook populair is bij Fransen, Britten en Nederlanders schreven we de webteksten uit in 3 talen.

SEO
Uiteraard moet de website makkelijk te vinden zijn, dat betekent: bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen. Hiervoor trokken we onze SEO-handschoenen aan om alle content – van header tot footer – te optimaliseren voor Google. Search engine optimization (SEO) helpt om meer gericht verkeer aan te trekken, de gebruikerservaring te verbeteren, de geloofwaardigheid te vergroten en een concurrentievoordeel te behalen. Het implementeren van effectieve SEO-strategieën heeft dus een positieve invloed op het online succes en de groei van een bedrijf.

Socialemediastrategie
Wie is je doelgroep? Wie zijn je concurrenten? Wat zijn belangrijke hashtags? Welke kanalen moeten we inzetten of net niet? Op basis van al deze vragen voerden we een analyse uit waarna we nieuwe kanalen opstartten. We optimaliseerden de instellingen, creëerden mooie profielfoto’s en omslagbanners. Kortom: de hele set-up van de socials werd door Sparkel Communication uitgevoerd.
Een goede socialmediastrategie is natuurlijk niets zonder een vlekkeloze uitvoering. Daarom nemen we met Sparkel ook het dagelijkse beheer van de socialemediakanalen voor onze rekening. Wekelijks posten we stories en berichten op de bestaande kanalen met nieuwtjes, weetjes, tips, foto’s, … Het doel: onze (toekomstige) volgers laten wegdromen van een weekendje weg in Tiny Fox.

Marketingplan
Eens alle vormgeving en communicatiekanalen op punt stonden, maakten we tijd om een weldoordacht langetermijnplan op te maken. Hoe kunnen we wandelaars, fietsers, reisverslaafden en natuurliefhebbers laten kennismaken met Tiny Fox? Waar bereiken we deze mensen het best en welk budget zetten we daarvoor in? Welke boodschap brengen we naar welk type doelgroep? Welke communicatiekanalen gebruiken we per doelgroep? Wat is de optimale timing en frequentie van onze communicatieboodschappen? Dit plan evalueren we regelmatig en we stemmen al onze acties en campagnes hierop af. Via dit plan kunnen we heel wat zaken automatiseren en tegelijk alert blijven voor actuele trends en spontane kansen.

Partnerships
Bij ons marktonderzoek en onze concurrentieanalyse kwamen we interessante partner tegen. We kozen er bewust voor om met sommigen wel in zee te gaan, met andere niet. Zo werkten we al samen met een influencer en met een bekend, duurzaam overnachtingsplatform. Deze partnerships leiden tot gratis publiciteit en meer zichtbaarheid. Zo stonden we met Tiny Fox al 2 keer in de nationale krant zonder hiervoor iets te moeten betalen.
