1 april gebruiken voor je online marketing

1 april grap
We hadden het eerder al over top topicals. Wel… 1 april is daar ééntje van. Grote ondernemingen als Google en Linkedin komen altijd elk jaar met een 1 april grap op de proppen. Soms is de grap subtiel, en soms ruik je al van uren afstand onraad. Maar in alle gevallen zorgt het toch weer voor wat extra publiciteit. Dat humor goed werkt in reclame en marketing is bekend. Laat je mensen hardop lachen, dan geeft dat hen een goed gevoel, dat wordt gekoppeld aan jouw merk, dienst of product. Een goede 1-aprilgrap, zeker als hij massaal wordt gedeeld, levert daarnaast natuurlijk gratis publiciteit op.

Maar waarom zou je nu als onderneming tijd investeren voor een grap die maar 1 dag leuk is?

1. Een leuk contact moment met je huidige relaties

Het is een goed excuus en een makkelijke, zachte manier om weer al je relaties aan te spreken.

2. Een goede grap verspreidt zich gemakkelijk

Je kan door het gebruik van de verschillende social mediakanalen met hoge snelheid en met een hoog bereik berichten verspreiden. Humor verspreidt zich heel erg makkelijk. Je bedrijf kan hier door ook nog eens onder de aandacht gebracht worden onder publiek die niet onder je doelgroep valt.

3. zoekmachine optimalisatie

Als de verspreiding goed werkt en er wordt over geschreven dan heeft dit natuurlijk ook weer invloed op je uiteindelijke websitestatistieken. Je websitebezoek stijgt en daarmee dan ook weer je natuurlijke ranking op google.