Bedrijf in de kijker: Atelier Souffriau

De war for talent is een strijd waar Atelier Souffriau middenin zit. Kwalitatieve beenhouwers zijn een schaarste in onze maatschappij en om in contact te komen met de juiste profielen deden ze vooral beroep op interimkantoren. Deze kantoren konden de verwachtingen niet inlossen, waardoor Atelier Souffriau besloot om een scheiding aan te vragen…

Zoals bij ieder mislukt huwelijk kom je later opnieuw de prins op het witte paard tegen. En in dit geval zat de prins niet op een paard, maar op de pauw van Sparkel Communication.

We stapten het huwelijksbootje in met de geloften om het budget dat normaal gespendeerd werd aan de interimkantoren te gebruiken in SEA en social ad campagnes.

Hierin focussen we op het winnen van de war for talents, en als we Dorien van Atelier Souffriau mogen geloven zijn we de strijd aan het winnen…

Daarnaast helpen we Atelier Souffriau ook met het genereren van meer verkopen in de verschillende filialen. Om hier de beste resultaten te garanderen kiezen we voor een gediversifieerde aanpak met; nieuwsbrieven, social media, grafisch werk, SEO en SEA, events,…

Atelier Souffriau

Atelier Souffriau maakt sinds 2019 deel uit van de Willy Naessens Group. Kelly was er dus al van in het begin bij om de volledige marketing uit te werken en uit te rollen voor de meer dan 25 vestigingen. Toen Kelly besloot om met Sparkel Communication te starten, werd dan ook beslist om alle marketing en communicatie via ons te laten verlopen. Sparkel Communication werd en is de volwaardige externe marketingmanager van Atelier Souffriau. Sparkel is een vast onderdeel van het team, neemt deel aan interne meetings en heeft een adviserende én uitvoerende rol binnen het bedrijf.

Het bedrijf streeft ernaar om de authentieke ambacht en smaak van vroeger opnieuw tot leven te brengen in hun in-house beenhouwerijen met traiteurdiensten binnen Delhaize-filialen. Ze streven naar uitmuntende kwaliteit en service is wat hen definieert. Ze hebben een oprechte passie om hun klanten te helpen en te betrekken in een totaalbeleving waarin kennisdeling en smaak centraal staan.

Branding

Alle visuals zijn van onze hand, gaande van folders, spaarkaarten en brochures tot toonbankstrips, vlaggen, eindejaarsfolders en etiketten. We bepaalden bij de start hun huisstijl. Er werd een huisstijlgids gemaakt en zorgen dat we dus telkens met deze zeer herkenbare look & feel naar buiten treden. We sturen de schermen aan die in de toonbanken in de vestiging hangen met acties, promo’s en suggesties.

Content Creatie

Storytelling, nieuwsbrieven opmaken en versturen, social media posts, content op de website … wij vertellen het verhaal van Atelier Souffriau en brengen het tot leven met passende visuals. Win een gratis Boretti BBQ, win 1 jaar gratis broodbeleg, … zijn slechts enkele van de acties die we uitrollen in alle vestigingen. Een verhaal vertellen doe je natuurlijk ook met stijlvolle en passende foto’s en video’s, we organiseerden al veel shoots en draaidagen die de ambachtelijke bereidingen, de heerlijke gerechten en de medewerkers van Atelier Souffriau in beeld brachten.

Engagement

We organiseerden een event voor alle stakeholders van Atelier Souffriau om het nieuwe barbecue-assortiment in de kijker te zetten. We schreven de presentaties uit, maakten bijpassende filmpjes en visuals, haalden ambassadeur Peter Van Asbroeck aan boord, organiseerden een tombola, schreven een marketingplan uit voor de uitbaters van de vestigingen, zetten een grootschalige barbecue-actie op poten, zorgden voor een mooie inkleding, live-muziek en lekkere catering. Kortom, de afwezigen hadden ongelijk. De aanwezigen spreken er nog van.

Online Marketing

Online marketing wordt vooral ingezet om de war for talent te winnen. Kwalitatieve beenhouwers zijn een schaarste in onze maatschappij en om in contact te komen met de juiste profielen deden ze vooral beroep op interimkantoren. Maar… als je even begint te rekenen… dan is het misschien wel goedkoper en efficiënter om dat geld te gebruiken om via online marketing de juiste profielen aan te trekken.

Intranet

Externe communicatie is heel belangrijk, maar ook de interne communicatie mag niet vergeten worden en is minstens even belangrijk. Om makkelijker te communiceren met de eigen medewerkers, die regionaal verspreid werken en heel uiteenlopende werkschema’s hebben, werd een intranet opgezet. Om de medewerkers warm te maken voor dit nieuwe intranet hebben we een leuke activatie op poten gezet waardoor meer dan 80 medewerkers na een week al gebruik maakten van het intranet. Van een succes gesproken!

Extra sparkel nodig?

Wij staan alvast te popelen om jou te leren kennen!

Content Creatie

Storytelling, nieuwsbrieven opmaken en versturen, social media posts, content op de website … wij vertellen het verhaal van Atelier Souffriau en brengen het tot leven met passende visuals. Win een gratis Boretti BBQ, win 1 jaar gratis broodbeleg, … zijn slechts enkele van de acties die we uitrollen in alle vestigingen. Een verhaal vertellen doe je natuurlijk ook met stijlvolle en passende foto’s en video’s, we organiseerden al veel shoots en draaidagen die de ambachtelijke bereidingen, de heerlijke gerechten en de medewerkers van Atelier Souffriau in beeld brachten.