Bedrijf in de kijker: Meliopus

Meliopus was op zoek naar een marketingpartner die hen kon ondersteunen in de sterke groei die ze meemaken en die de rode draad van hun bedrijf kon vertalen naar de buitenwereld.

Als (externe) marketingmanager zijn wij verantwoordelijk voor de volledige marketing van A tot Z.

Meliopus

Meliopus ontzorgt je als allround facilitair bedrijf rond alles wat te maken heeft met bedrijfsvastgoed en facility management.

Het is hun missie om inspirerende bedrijfsculturen uit te bouwen: waarin elke mens gemotiveerd is om naar kantoor te komen, om het beste van zichzelf te geven én om boven zichzelf uit te stijgen. 

Brandstory

Toen we van start gingen met onze samenwerking, kwam er steeds één ding naar boven in de meetings… “We zijn op zoek naar onze rode draad; het missend stukje dat ons divers aanbod en communicatie met elkaar verbindt”.

Hier schakelden we de hulp van onze strategy enabler in, om samen met ons en Meliopus hun rode draad te bepalen. Uit deze sessies zijn duidelijk gedefinieerde doelgroepen, een duidelijk aanbod en een heldere brandstory inclusief brand DNA gekomen waarmee we hun divers aanbod verbinden met de communicatie.

Marketingplan

Meliopus is een snel groeiend bedrijf met als doel om ’the best in class’ te zijn. En ons doel is om dit ook te doen weerspiegelen in hun marketing. Daarom hebben we een duidelijk marketingplan opgesteld waarin we focussen op content die hun expertise en autoriteit naar buiten brengt.

Aangezien ze heel snel groeien, hebben we besloten het marketingplan per kwartaal te bekijken. Zodat we steeds snel kunnen meeschakelen met hun groei.

Sociale media

Ze groeien niet alleen snel in opdrachten en personeel… hun LinkedIn pagina groeit mee! In het afgelopen jaar hebben we 836 nieuwe volgers aangetrokken die op de hoogte willen blijven van Meliopus en de nieuwste trends in het facility management.

Dit hebben we gerealiseerd door een mooie contentmix, waarin we Meliopus als autoriteit in de markt zetten.

Grafisch werk

Waardevolle content naar buiten brengen is belangrijk, maar het oog wil ook wat… Daarom zorgen we steeds dat hun content – zoals hun whitepaper, dubbelinterview, nieuwsbrieven en LinkedIn visuals – in een mooi jasje uitgebracht wordt.

Content die zowel jouw hersenen als ogen charmeert.

ESG-rapport

Bij Meliopus zijn ze heel hard gefocust op duurzaamheid, zowel voor mens als klimaat.

In dit opzicht hebben ze eind 2023 hun eerste ESG rapport verstuurd naar één van hun klanten. Later dit jaar komt er een update met recentere cijfers en dit zal voor iedereen beschikbaar gesteld worden.

Wij hielpen bij de invulling en opmaak van het eerste rapport en mogen dit ook doen voor de komende rapporten.

Fotoshoot

Meliopus heeft sinds kort een nieuw kantoor en ze waren hier dan ook trots als een pauw op.

Om hun nieuw kantoor te delen met de buitenwereld, hadden we professionele en mooie foto’s nodig. We planden een fotoshoot in die niet alleen het kantoor mooi in beeld bracht, maar ook de fijne bedrijfscultuur van Meliopus. 

Nieuwsbrieven

We versturen ongeveer tweemaal per kwartaal een nieuwsbrief naar de abonnees van Meliopus. Deze nieuwsbrief ondersteunt het doel om Meliopus als ‘best in class’ in de facility en workplace wereld naar buiten te brengen.

Hierin delen we de content die waardevolle expertise bevat, updates omtrent openstaande vacatures, de nieuwste blogartikelen en cases.

Extra sparkel nodig?

Wij staan alvast te popelen om jou te leren kennen!