Bedrijf in de kijker: Tiny Fox

Een nieuw vakantiehuis starten… in een regio waar er al héél veel te vinden zijn… niet makkelijk om er een succes van te maken. Dus wat moet je dan doen? Je onderscheiden van de rest door een verhaal te vertellen en een hippe branding te maken. En hoe doe je dat? Door Sparkel Communication in te schakelen natuurlijk. En wat een succes is het geworden! Vanaf de opening nog geen enkel weekend niet geboekt geweest. Graag gedaan.

Tiny Fox

Tiny Fox is een vakantiehuisje aan de rand van het Kluisbos, voor 2 à 4 personen. Tiny Fox heeft alle luxe die je je maar kan wensen, een barrel sauna, een ofyr en natuurlijk ook een waanzinnig mooi uitzicht. Tiny Fox ligt in een prachtige omgeving, ideaal voor wie wil fietsen, wandelen of gewoon even rust opzoekt.

Branding & graphic design

Dit verhaal begon voor ons met het bedenken van een naam. We schreven de volledige huisstijl uit, inclusief merkkleuren en logo. We maakten een brandbook. We mochten deze huisstijl ook omzetten in heel concrete zaken: van sleutelhangers over visitekaartjes en een welkomgids tot zelfs het logo in 3D als eyecatcher in het huisje. We maakten de welkomgids interactief en digitaal zodat gasten enkel de QR-code moeten scannen die in Tiny Fox ophangt om toegang te krijgen tot alle info.

Een sterk merk maakt een product, bedrijf of dienst makkelijk herkenbaar en onderscheidt het van de concurrenten. Het helpt mensen om een positieve associatie te hebben met een bepaald merk en helpt om top-of-mind te blijven.

Website en copy

Een website die makkelijk te vinden is, het oog streelt en waarin je je verblijf kan boeken, kon natuurlijk niet ontbreken. Tiny Fox is ook populair bij Fransen, Britten en Nederlanders dus werd de website in drie talen voorzien.

Voor veel potentiële klanten is een website de eerste kennismaking met een bedrijf. Een goede website zorgt voor een positieve eerste indruk en wekt vertrouwen. Het ontwerp, de navigatie en de algehele uitstraling van de website spelen een belangrijke rol bij het bepalen van de perceptie van bezoekers over de professionaliteit en de geloofwaardigheid van een bedrijf. Online zichtbaarheid in een digitaal tijdperk is een must. Een goede website maakt het makkelijk voor bezoekers om de gewenste informatie te vinden en vergemakkelijkt de communicatie.

SEO

Uiteraard moet de website makkelijk te vinden zijn… Hiervoor hebben we onze SEO-handschoenen aangetrokken en alles van top tot teen, of beter gezegd van header tot footer, geoptimaliseerd voor Google.

SEO (search engine optimization) is van cruciaal belang voor het succes van een website. Het helpt om meer gericht verkeer aan te trekken, de gebruikerservaring te verbeteren, de geloofwaardigheid te vergroten en een concurrentievoordeel te behalen. Het implementeren van effectieve SEO-strategieën kan een positieve invloed hebben op het online succes en de groei van een bedrijf.

Socials

We maakten een analyse. Wie is de doelgroep? Wie zijn de concurrenten? Wat zijn de belangrijke hashtags om te gebruiken? Welke kanalen moeten we inzetten? Welke hoeven niet? We startten nieuwe kanalen op, optimaliseerden de instellingen, creëerden mooie profielfoto’s en omslagbanners. Kortom de hele set-up van de socials werd door Sparkel Communication uitgevoerd.

Een goede social media strategie is natuurlijk niets zonder uitvoering. Wij nemen ook het dagelijks beheer van de social media kanalen voor onze rekening. Wekelijks posten we op stories en op de bestaande kanalen. We posten nieuwtjes, weetjes, tips, foto’s, … kortom, alles om de volgers te doen dromen van een weekendje weg in Tiny Fox.

Marketingplan

Om wandelaars, fietsers, reisverslaafden en natuurliefhebbers te laten kennismaken met Tiny Fox werd een weldoordacht communicatieplan opgesteld. Waar bereiken we deze mensen het best en volgens het beschikbare budget? Welke boodschap brengen we naar welk type doelgroep? Welke communicatiekanalen gebruiken we per doelgroep? Wat is de optimale timing en frequentie van onze communicatieboodschappen? Er werd zorgvuldig gekozen om met bepaalde partners in zee te gaan en met andere net niet. Gratis publiciteit was ook een onderdeel van het plan. Zo stonden we met Tiny Fox al 2 x nationaal in Het Laatste Nieuws zonder hier een euro voor te betalen.

Extra sparkel nodig?

Wij staan alvast te popelen om jou te leren kennen!