Waaraan spenderen Belgen online het meeste geld?

Als u ooit een zoekopdracht op Google hebt uitgevoerd, is de kans groot dat u bovenaan de resultaten een pay-per-click (PPC)-advertentie hebt gezien. Dit zijn betaalde advertenties die bedrijven maken via Google Ads. Veel bedrijven gebruiken AdWords om nieuwe leads voor hun bedrijf aan te trekken. Op het eerste gezicht kunnen Google Ads overweldigend lijken. Er zijn veel bewegende delen met PPC-advertenties, en u wilt ervoor zorgen dat u advertenties maakt die effectief zijn voor uw doelgroep. U moet ook ervoor zorgen dat u het juiste type advertentie voor uw campagne te kiezen, zoals Google biedt zowel zoek-en display-advertenties.

Dus, hoe maak je zinvol gebruik van Google Ads en maak en beheer je een effectieve campagne? In deze post geven we je zeven Google Ads tips en trucs om je te helpen je campagne onder de knie te krijgen. Laten we beginnen!

1. Stel doelen

Voordat u begint met elk type digitale marketing campagne, moet u doelen stellen. Dit is hetzelfde geval voor uw Google Ads campagne. Als je PPC-advertenties gaat uitvoeren, moet je haalbare doelstellingen voor die advertenties opstellen. Wat wil je bereiken met je campagne? Wil je bijvoorbeeld meer leads verdienen, conversies stimuleren of je click through rate (CTR) verhogen? Dit zijn allemaal verschillende soorten doelstellingen die u kunt instellen en bereiken met een PPC campagne. Door de doelen voor je campagne te bepalen, zet je de eerste stap naar het beheersen van Google Ads.

2. Bepaal uw doelgroep

Je doelgroep is een van de belangrijkste elementen van je Google Ads campagne. Je moet weten wie bedoeld is om je advertenties te zien. Je advertenties zijn gestructureerd om je doelgroep aan te spreken, dus je moet eerst weten wie dat is. Om uw doelgroep te achterhalen, denk aan uw ideale klant. Veel bedrijven maken persona’s waarin ze verschillende soorten mensen in hun doelgroep creëren. Ze gebruiken deze persona’s om campagnes te structureren die deze types mensen aanspreken. Als u aan uw ideale klant denkt, wat doet hij dan? Wanneer gaan ze online? Wat gebruiken ze om te zoeken en wat zoeken ze? Dit zijn belangrijke vragen om jezelf te vragen als je erachter te komen de doelgroep voor uw PPC advertentie. Wanneer u uw doelgroep te achterhalen, kunt u Google Ads campagnes die beter zijn voor hen te creëren.

Geen idee hoe u een persona moet opstellen? Contacteer ons en wij helpen u graag verder.

3. Voer zoekwoorden onderzoek

PPC-advertenties werken op trefwoorden. Deze zoekwoorden triggeren je advertentie om in de zoekresultaten te verschijnen. Wanneer u Google Ads gebruikt, moet u de juiste zoekwoorden voor uw campagne achterhalen. Dit vereist dat je zoekwoordenonderzoek uitvoert. U kunt gebruik maken van tal van research tools om u te helpen erachter te komen wat de juiste zoekwoorden voor uw campagne zijn. 

Als je op zoek gaat naar verschillende zoekwoorden, wil je je richten op long-tail zoekwoorden. Dit zijn zinnen die drie of meer woorden bevatten. Long-tail zoekwoorden trekken beter verkeer voor uw campagne, omdat ze specifieker en zijn waarschijnlijk de kwaliteit leads die willen de meest relevante resultaten te krijgen te rijden. Door long-tail zoekwoorden te onderzoeken, zult u leads aantrekken die meer gekwalificeerd zijn en meer kans hebben om een aankoop te doen. Dit zal u helpen meer conversies te verdienen voor uw bedrijf.

4. Creëer effectieve Google Ads

Als je Google Ads gebruikt, moet je advertenties maken die effectief zijn. Dit lijkt misschien gezond verstand, maar het is een cruciaal onderdeel van uw reclamecampagne. Je moet advertenties maken die ervoor zorgen dat je publiek erop klikt. Ten eerste, zult u willen uw zoekwoorden te integreren in uw advertentie te kopiëren. Dit zorgt ervoor dat uw publiek dat uw advertentie relevant is voor hun zoekopdracht. 

Vervolgens moet u een verleidelijke kop te creëren. U wilt een interessante en opvallende kop die uw publiek zal krijgen om te klikken op uw advertenties te creëren. Ten slotte moet u uw publiek vertellen hoe ze de volgende stap kunnen nemen. Neem een call to action (CTA) in uw advertentie om hen te begeleiden om actie te ondernemen en om te zetten in een betalende klant.

Neem deze elementen op om een betere advertentie voor uw campagne te produceren. U zult meer klikken op uw advertenties verdienen door effectieve advertenties te maken die de aandacht van uw leads trekken.

5. Stel uw budget in

Wanneer u uw Google Ads-campagne maakt, moet u uw budget instellen. Je budget is een belangrijk onderdeel van je campagne omdat het bepaalt hoe lang je campagne loopt en hoeveel leads je kunt binnenhalen. 

Een van de beste Google Ads tips is dat je geen bepaald budget hoeft te hebben om een campagne te runnen. Of je nu een campagne runt van $100 of $10.000, het is gemakkelijk voor je bedrijf om een budget in te stellen dat past bij je financiën. U zult uw maximum bod in gedachten willen houden als u uw budget instelt. Uw maximum bod is het bedrag dat u bereid bent te besteden elke keer dat iemand op uw advertentie klikt.

Het is een flexibel bedrag dat op elk moment kan worden gewijzigd. Wanneer u uw budget instelt, moet u rekening houden met uw maximum bod. Als je een budget hebt van $100 en je stelt je maximum bod in op $1, dan kun je 100 klikken toestaan totdat je budget op is. Aan de andere kant, als je een budget van $ 1.000, kon je 1.000 klikken voor $ 1. De Google Ads structuur is gebaseerd op het idee van alleen betalen wanneer mensen klikken op uw advertentie, niet de vertoningen. Bedenk hoeveel kliks je wilt verkrijgen en hoe dat in je budget past.

6. Update je landingspagina

Door het maken van een PPC-advertentie in Google Ads, leidt u uw leads naar een bepaalde pagina elke keer dat ze op de link van uw advertentie klikken. Of het nu een prijzenpagina of uw startpagina is, u moet ervoor zorgen dat deze wordt bijgewerkt. U wilt niet uw publiek leiden naar verouderde pagina’s, omdat dit kan rijden weg leads.

Uw leads willen moderne en bijgewerkte pagina’s zien. Dit betekent dat u misschien moet investeren in webdesigndiensten om uw site bij te werken of dat u het zelf moet doen met behulp van verschillende ontwerpbronnen als een nuttige gids. Het is ook belangrijk op te merken dat u uw publiek moet leiden naar de juiste landingspagina.

U zult verliezen leads als u uw publiek navigeren door uw site om de relevante pagina te vinden. Stel uw Google Ads-advertentie in met een relevante en bijgewerkte landingspagina om meer succes te zien met uw campagne.

7. Gebruik remarketing om conversies te stimuleren

Je Google Ads-campagnes zullen hoogstwaarschijnlijk leads hebben die niet meteen converteren. Ze klikken op uw advertentie en bekijken uw bedrijf, maar ze zullen niet overgaan tot een aankoop. Dit is niet ongebruikelijk, omdat veel mensen meer tijd nodig hebben om na te denken over het doen van een aankoop.

Om ervoor te zorgen dat u deze leads niet verliest, kunt u remarketed advertenties gebruiken om deze leads aan uw merk te laten denken. Wanneer ze op uw advertenties klikken, kunt u een remarketingcampagne maken die hen advertenties toont voor de producten of diensten die ze hebben bekeken. Dit houdt uw merk in de voorhoede van hun gedachten. U krijgt zo veel mogelijk leads en conversies voor uw Google Ads-campagne wanneer u remarketing gebruikt om ze terug te verdienen.

 

Klaar om uw Google Ads- campagne op te stellen?

Toch nog wat hulp nodig? Neem gerust contact op met ons 😉